MENCEKAM! Detik-detik kilang minyak terhempas badai di laut lepas

pernahkah kalian melihat kilang minyak yang berada di lepas pantai??  Atau kilang minyak yang terkena badai? Kalau belum mari kita lihat.  kali ini kita akan membahas tentang 6 momen mencekam kilang minyak dalam badai.
Pengeboran offshore Selat malaka
Guys, perhatikan suasana pengaboran minyak di selat malaka yang bercampur dengan ombak dan angin kencang ini. Menegangkan ya. Para pekerja tetap melanjukan tugas mereka walau di tengah badai ini.

Pengeboran Offshore Iran
berikut ini sebuah rig pengeborAn minyak milik national iranian oil company yang runtuh di persian gulf. perkerja masih berada di atas rig pengeboran ini dan berusaha untuk menyelamatkan diri.

Pengeboran offshore Skotlandia
oil rig yang sedang di terpa badai ini bergoyang hebat di north sea Skotlandia. Ombak ini terus membuat rig pengeboran besar ini berguncang dan tidak berhenti. Seram sekali ya.

Dunbar Oil Rig
ombak besar sedang menghantam platform Dunbar di North Sea guys.. Tidak terbayang rasa takut yang dihadapi oleh pekerja di dalam rig tersebut karena semakin lama ombak ini semakin tinggi menghantam. 

Rig pengeboran tenggelam
perhatikan detik2 rig pengeboran ini oleng ke arah samping. Tidak di ketahui dengan jelas apakah masih ada pekerja di dalamnya, namun hal Yang ditakutkan pun akhirnya terjadi.

Badai
Inilah penampakan kilang offshore yang sedang dilanda ombak kencang.  Hampir semua bagian instalasi teguyur ombak yang membuat kilang terombang ambing. Sungguh mencekam. nah itu tadi liputan tentang 6 momen mencekam kilang minyak dalam badai.
TAG